Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Història

El terme municipal d’Ossó de Sió es troba a l’extrem nord-est de la comarca, en Ossó de Sió 2007 (3).jpgcontacte amb la Segarra i la Noguera. Comprèn els municipis d’Ossó de Sió i els pobles agregats de Bellver d’Ossó, Castellnou d’Ossó i Montfalcó d’Ossó.
Limita a ponent amb el terme de Puigverd d’Agramunt, al sud amb Tàrrega, a llevant amb Pallargues i Florejacs, a la Segarra, i al nord amb Oliola, a la comarca de la Noguera.
Una bona part del seu terme és ocupada per la vall del Sió i la resta correspon a una zona elevada que fa partió entre les valls del Sió i el riu d’Ondara.
L’economia del municipi és bàsicament agrícola i ramadera. Hi predominen les terres de secà i el conreu de cereals. Tot i això, molts veïns treballen als pobles propers en el sector de la indústria i els serveis.Ossó de Sió és cap del municipi i té una població de 57 habitants.
Les característiques urbanístiques, els diversos monuments arquitectònics i el paisatge senzill i agradable us faran molt atraient la visita als pobles que configuren el municipi.